Ambulant begeleider in een kleine jeugdzorginstelling

In gesprek met een ambulant begeleider

Als ambulant begeleider ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van onze cliënten in de thuissituatie. Je cliënten zijn veelal jeugdige cliënten (en hun netwerk) met bijvoorbeeld ASS, ADHD, hechtingsproblematiek en/of een lichte verstandelijke beperking.

In de ambulante begeleiding probeer je ervoor te zorgen dat de voorop gestelde doelen behaald worden. Hierbij ga je zoveel mogelijk uit van de talenten van de cliënt en zijn capaciteiten en ontwikkelmogelijkheden, waarbij je de eigen kracht probeert te versterken. Waar nodig en mogelijk betrek je hierin zijn netwerk.

Als ambulant begeleider bied je ondersteuning bij de cliënten in hun eigen thuissituatie.

  • Samen met de cliënt en eventueel de ouders/verzorgers bespreek je wat de leerdoelen voor de komende periode gaan zijn.
  • Je stelt een begeleidings- en actieplan op en geeft hiermee samen met de cliënt aan de slag!
  • Soms biedt je opvoedingsondersteuning aan het netwerk van cliënten.
  • Het onderhouden contacten met de directe omgeving van de cliënt, denk hierbij aan: scholen/wijkteams/CJG etc.
  • Het maken van rapportages en verslagen.
  • Je werkgebied wordt Noordoost Brabant en Zuidoost Brabant afhankelijk van je eigen woonplaats.

Naar wie zijn we op zoek?

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we de volgende zaken belangrijk:

  • Je bent in het bezit van een relevante HBO diploma of een MBO diploma met een pedagogische component in de opleiding.
  • Je hebt relevante stage/werkervaring opgedaan binnen casussen waarbij er sprake is van een hulpvraag.
  • Je hebt affiniteit met onze doelgroep.
  • Je bent flexibel qua werktijden. Maximaal 2 avonden per week werk je tot uiterlijk 20:00 uur.
  • Je kan zowel solistisch als in een team werken.
  • Je hebt goede kennis van de sociale kaart.
  • Je functioneert zelfstandig op het niveau van de functie, hebt een proactieve inzet en je kunt goed plannen en organiseren.
  • Je kunt goed samenwerken met collega’s, betrokkenen instanties en durft initiatieven te nemen.

Ons aanbod

Een veelzijdige baan! In overleg bepalen we jouw werkritme waarbij we flexibel kunnen zijn in werktijden en werkdagen. Je bepaalt samen met onze (veelal jeugdige) cliënten je eigen werktijden (soms wel aan het begin van de avond, maar dat proberen we te beperken).

  • We bieden je een prettige werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Een contract met uren in overleg voor bepaalde tijd met uitzicht op verlenging en vaste aanstelling.
  • Salariëring volgens de cao Gehandicaptenzorg. Inschaling is afhankelijke van je opleidingsniveau (en aantoonbare) werkervaring.
  • 8% vakantiegeld.
  • Eindejaarsuitkering.
  • Twee keer per jaar deelname aan een Active4you-teamdag waarbij leren en plezier centraal staat!
  • Mogelijkheid tot het doorgroeien als casemanager.
  • Mogelijkheden tot het volgen van opleiding en trainingen. Active4you biedt een aantal interne trainingen welke SKJ geaccrediteerd zijn.
  • Mogelijkheid tot het volgen van supervisie door een LVSC geregistreerde supervisor.
  • Professionele werkomgeving.
  • Deskundige en betrokken collega’s.
  • Een uitstekend pensioen bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn.
  • Reiskostenvergoeding.

Indien je vragen hebt over deze vacature dan kun je contact opnemen met Chantal van Falier: 040-2595095.
Heb je interesse in de vacature stuur dan je sollicitatie naar sollicitatie@active4you.nl.

Kijk hier voor meer algemene informatie over werken bij Active4you.

En bekijk ook eens onze Active4you Facebookpagina.
Daar posten we vaak leuke berichten over de activiteiten die we met onze clienten ondernemen.