Je biedt begeleiding aan cliënten (kinderen, jeugdigen en eventueel volwassenen) en hun omgeving binnen hun dagelijks leven middels persoonlijke doelen. De begeleiding wordt geboden in de thuissituatie. Daarnaast draai je maandelijks mee in het team van de groepsgewijze begeleiding. Dit betreft groepsgewijze begeleiding aan pubers op bijvoorbeeld de vrijdagavond en de logeeropvang. Tijdens de logeeropvang verzorg je een keer per maand een volledig weekend de begeleiding van een groep kinderen/jongeren.

Als persoonlijk begeleider voer je concreet de volgende taken uit:

  • Je bouwt een vertrouwensband op met de cliënt en/of hun omgeving;
  • Je stelt samen met de cliënt of diens vertegenwoordigers doelen op (onder toezicht van een senior begeleider);
  • Deze doelen werk je uit in een begeleidingsplan;
  • Samen met de cliënt en eventueel diens omgeving wordt er onder jouw begeleiding gewerkt aan deze doelen;
  • Je houdt ondertussen rapportages bij, je schrijft een evaluatieverslag en observeert;
  • Je beantwoordt de telefoon, onderhoudt samen met een senior begeleider contacten met familie, omgeving en/of andere dienstverlenende en betrokken instanties zoals ziekenhuizen, huisarts, CJG, etc.;
  • Na het afronden / behalen van de doelen worden er weer nieuwe doelen opgezet of de oude aangepast.
  • Veelal werkzaam in de middag- en avonduren.

Functie-eisen

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we de volgende zaken belangrijk:

  • Je bent in het bezit van een MBO 4 of HBO diploma (Social Work, Pedagogiek, Toegepaste psychologie).
  • Je hebt relevante ervaring opgedaan vanuit stage en/of werkervaring.
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep.
  • Je kunt systeemgericht werken.
  • Je bent flexibel qua werktijden en werkdagen. Veel van onze begeleiding vindt plaats na schooltijd, in de avond en/of in het weekend.
  • Je kan zowel solistisch als in een team werken.
  • Je hebt voldoende kennis van de sociale kaart.
  • Je functioneert zelfstandig op het niveau van de functie, hebt een proactieve inzet en je kunt goed plannen en organiseren.
  • Je kunt goed samenwerken met collega’s, betrokkenen instanties en durft initiatieven te nemen.
  • Je hebt goede contactuele en uitstekende sociale vaardigheden, inclusief assertiviteit en adequate bewaking van afstand en nabijheid tot cliënten.
  • Kennis van methodieken zoals oplossingsgericht werken, Axenroos, RET etc.
  • Je beschikt over een goed observerend vermogen.

Je bent in het bezit van een rijbewijs en auto.

Ons aanbod

Een veelzijdige baan! In overleg met onze clienten bepalen we jouw werkritme waarbij we trachten zo flexibel mogelijk te zijn in werktijden en werkdagen.

  • We bieden je een prettige werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op verlenging en vaste aanstelling. Je uren zijn in onderling overleg af te stemmen.
  • Salariëring volgens de cao Gehandicaptenzorg FWG 35. Inschaling is afhankelijke van je opleidingsniveau (en aantoonbare) werkervaring.
  • 8% vakantiegeld.
  • Eindejaarsuitkering.
  • Mogelijkheden tot het volgen van opleiding en trainingen. Active4you biedt een aantal interne trainingen welke SKJ geaccrediteerd zijn.
  • Mogelijk tot het volgen van supervisie. De supervisie wordt gegeven door een LVSC geregistreerde supervisor.
  • Mogelijkheid tot het doorgroeien als casemanager.
  • Professionele werkomgeving.
  • Deskundige en betrokken collega’s.
  • Een uitstekend pensioen bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn.
  • Reiskostenvergoeding.

Interesse?

Indien je vragen hebt over deze vacature kun je contact opnemen met Chantal van Falier: telefoon 040-2595095.
Heb je interesse in deze functie stuur dan je sollicitatie naar sollicitatie@active4you.nl.

 

Kijk hier voor meer algemene informatie over werken bij Active4you.

En bekijk ook eens onze Active4you Facebookpagina.
Daar posten we vaak leuke berichten over de activiteiten die we met onze clienten ondernemen.